neděle 28. října 2012

Karak XII - For the Emperor!

Rád bych vás pozval na turnaj ve hře Warhammer 40K do Hradce Králové.
Hrát budeme v sobotu a neděli (24. - 25. 11. 2012) v prostředí tělocvičny ZŠ Úprkova v Hradci Králové (Úprkova 1, Hradec Králové).

Formát turnaje bude 1800 bodů a verze pravidel bude samozřejmě šestá edice.

K turnaji se váže několik následujících upřesnění a omezení.

Mise - se budou dělit na primární a sekundární. Primární bude odpovídat těm z pravidel, sekundární pak bude logickým doplňkem. Sekundární mise bude ohodnocena méně body než primární. "Pomocné" hodnocení (First blood, Linebreaker,...) bude ovlivňovat jen primární hodnocení.

Mission Pack:

Hra 1: Crusade, Massacre, Dawn of War
Hra 2: Purge the Alien, Center Line, Vanguard Strike
Hra 3: The Scouring, Quarters, Hammer and Anvil
Hra 4: The Emperor's Will, Annihilation, Dawn of War
Hra 5: Big Guns Never Tire, Quarters, Vanguard Strike

Massacre: Vítězem této mise se stává hráč, který na protivníkovi získá více vítězných bodů (za každou kompletně zničenou jednotku (charaktera, vozidlo,...) získá počet bodů rovnající se její bodové hodnotě, za každou jednotku s počtem modelů pod polovinou počátečního počtu, za zraněného individuála, za vozidlo s trvalým poškozením pak počet bodů rovnající se polovině bodové hodnoty). Body se počítají až na konci hry

Center Line: Na linii 24" od dlouhé hrany stolu umístěte tři žetony. Vždy do středu každé třetiny stolu. Každý z těchto žetonů je objectivem s hodnotou 1. Vítězem této mise je hráč, který kontroluje na konci hry více těchto žetonů. Pro určení jednotek schopných kontrolovat (a zabraňovat kontrole) tyto žetony platí běžná pravidla poplatná pro Crusade.

Quaters:  Vítězem této mise se stává hráč, který na konci hry kontroluje více geometrických čtvrtin stolu. Každou čtvrtinu může kontrolovat jen jeden hráč a to ten, který na nich má více svých jednotek (pro určení co je a není jednotka platí pomůcka 1 KP = jedna jednotka). Každá jednotka se může v jednom okamžiku nacházet jen na jedné čtvrtině a to na té, kde se nachází více modelů připadně její větši část. Pokud to nelze jasne určit, provede se rozhodnutí losem.

Annihilation: Cílem této mise je získat na protivníkovi co nejvíce Kill Pointů (viz Purge the Alien). Vítězem je hráč s více body.


Pro primární i sekundární mise platí, že je hráč může buď vyhrát, remízovat nebo prohrát. Zisk turnajových bodů pak odpovída pro primární misi 12/6/0 a sekundární 8/4/0. Maximální počet bodů z jedné hry je tedy 20.

Warlord traits - hráč musí mít jednoznačně vybraného warlorda pro celý turnaj. Před každou hrou provede hod D6 a dle výsledku si vybere Trait z libovolné WT tabulky.
Psychic Powers - losování se provede pro každého psykera vždy před každou bitvou.
Night Fight - dle pravidel.
Mysterious Objectives, Terrains - tato pravidla NEBUDOU použita.
Fortifikace - jsou povoleny, ale budou se rozmisťovat na stolech s fixním terénem, proto není jisté, že pro ně najdete dostatek místa (rozuměj: velmi pravděpodobně půjde umístit Aegis DL v deploy zóně, na většině stolů se najde místo pro umístění Bastionu, ale není moc pravděpodobné, že se vám vždy podaří umíst FoR).
Flyers, Ally, Special Characters, Imperial Armour - ano, ano, ano, ano

Podmínkou pro účast na turnaji je jistá úroveň zpracování armády. Minimálně jedno HQ a dvě TROOPs musí být zcela namalovány a wysiwyg.
Celá armáda by měla splňovat podmínku wysiwyg. To trochu upřesním. V šesté edici je naprosto klíčové, aby bylo na první pohled jasné, kde je kdo v jednotce. Proto musíte modelově odlišit všechny speciální zbraně (vybavení) v jednotkách. Dám příklad: SW Grey Hunters obsahující 2x plasma gun, wulfena, totem a Wolf guard v TDA s combiplasma bolterem. Pokud se na tuto jednotku podívám, tak musím jasně vidět, který z vojáků nese plasma gun, který má totem (tedy asi nějakou vlajku) a který je "nějak zvláštní" že to bude wulfen (ideálně využiji originální model). Wolf gardistu poznám velmi snadno, protože bude mít jiný typ zbroje a combi zbraň. V případě, že bude mít WG dokoupenou melta bombu (teď tedy nevím, jestli to vůbec jde, ale na tom nesejde), tak ji ne nutně musí modelově mít. Tento model už je dostatečně "vytažen" zpoza ostatních. Jiná situace by byla, pokud by v jednotce byli WG dva a lišili se právě tou melta bombou, pak by bylo potřeba modelově zvýraznit i ji. Určitě nastačí tvrdit, že ten model s červeným mečem (ostatní mají modrý) je např. wulfen. Pokud si nejste jisti, tak proveďte jednoduchý test. Poproste někoho, kdo nezná vaši armádu, ale rozumí danému kodexu, ať se podívá na zkoumanou a jednotku a řekne vám, co obsahuje.

Kromě běžných pomůcek (metr, kostky) je potřeba aby každý hráč disponoval sadou minimálně tří objective markerů (velikostně na kulatém 20 nebo 40mm podstavci) a setem pro losování hodnoty objective markeru (ideálně v podobě prázdných podstavců, které mají zespoda označenou hodnotu viz pravidla).

Trochu náročnější podmínky budou platit pro účastníky, kteří chtějí na Karaku využít možnosti zakomponovat do svých armád: special characters, IA model/y, IA lists, IA lists ally. Pro vás platí povinnost kompletního full paint celé armády. Wysiwyg je samozřejmostí (viz výše).

S používáním IA segmentů se pojí hlavně problém v nepřehlednosti po pravidlové stránce. Pokud opravdu chcete tyto modely / listy hrát, tak musíte přijít na turnaj dokonale vybaveni potřebnými pravidly: IA knihy, update, faq. Pokud nastane pravidlový rozpor, tak musíte být schopni svoji "pravdu" doložit. Rozhodčí nebude mít dostatek prostoru pro složité dohledávání např. na internetu a pokud nebudete disponovat potřebnými podklady, pak bude spor rozhodnut ve váš neprospěch.

Vřele doporučuji kontaktovat organizátora Karaku, pokud máte nejasnost při stavbě armády. Příklad: Elysian Drop Troop Army se řídí pravidly z IA8, ale některé segmenty armády se odkazují na pozdější IA:A.

Další podrobnosti
Účastníci turnaje mají opět možnost si koupit unikátní tričko. Jako vždy vám neprozdradím, jak bude vypadat, ale bude v černé barvě, klasika bez límečku, bavlna. Tento Karak je pátý v řadě a i samotné tričko bude referovat k tomuto výročí. Cena 300 Kč.

S Karakem se pojí historie nedobrých zkušeností s "rezervacemi hospod". Letos se pokusím úplně naposledy prolomit tyto ledy. Jestli to nevýjde ani tentokrát, tak to nadobro vzdám.

Jak se přihlásit
Pro úspěšné přihlášení musíte splnit několik úkonů.

1. Zaslání registračního emailu na adresu: karak.rinn@gmail.com
Email musí obsahovat následující informace: Jméno a příjmení (případně přezdívka), telefonický kontakt, armádu, za kterou hodláte hrát. Zda máte zájem o tričko (a velikost: XS, S, M, L, XL, XXL, PopelkaL) a jestli máte chuť jít v sobotu večer do domluvené hospody.

2. Zaplacení registračního poplatku. Na účet 670100-2207284767/6210 zašlete do 13. 11. 2012 částku která odpovídá Vaší registraci. Je to jednoduché: 200 Kč pokud nechcete tričko, 500 Kč pokud tričko chcete. Do zprávy pro příjemce zadejte jméno, pod kterým jste registrováni, ať mohu napárovat platbu.
Registrovaní hráči, kteří nezašlou registrační poplatek do daného data budou ze seznamu vyškrtnuti.
Poplatek je vratný v plné výši do 13.11.2012.

3. Zaslání výpisu armády (rosteru). Nejpozději do 14. 11. 2012 (23:59) zašlete na výše uvedenou adresu konečnou verzi rosteru vaší armády. Prosím, zasílejte pouze ve formátech: pdf, txt a html. Výpisy budou uveřejněny za účelem kontroly a eliminace chyb.
Nesplnění této povinosti nebo změna skladby armády po 14. 11. je pokutována částkou 100 Kč vybíranou v den turnaje.
Změna za účelem opravení nalezené chyby není penalizována.

Způsob přihlašování je poněkud přísný, ale je to z důvodu, že Karak má letos danou kapacitu 60 hráčů, kterou nebudeme navyšovat. Proto považuji za rozuné, aby byly pevně daná pravidla, která nám pomohou rychle a spolehlivě zpracovat všechny platné registrace.

Obecné informace:
Místo konání turnaje bude přístupné od pátku od cca 19ti hodin. Turnaj začíná v sobotu v 9:00 registrací dorazivších.
Na místě je možné nocovat ve spartakiádních podmínkách.
Turnaj se koná na půdě školy, takže je zakázáno kouření.
Pořadatelé si vyhrazují právo vyloučit z turnaje kohokoliv, kdo se bude chovat nepřístojně. Například pod vlivem alkoholu. Prosím, neberte to jako šikanu, ale dlouhodobé pořádání turnajů Karak Rinn je spojené s dodržováním nějakých podmínek a nepřipadá v úvahu, že by tyto podmínky nebyly dodrženy.
Vstup do tělocvičen je podmíněn použitím domácí/sportovní obuvi.

6 komentářů:

  1. Stav registrací lze kontrolovat zde:

    https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Au5GATHpwXSNdGlkSlphS3piSWpCcXhfSm9FYTcwb3c

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě přidám komentář já.
    Všimněte si, že jsou povinné min. tři objectivy. To znamená že je budu letos přísně kontrolovat a předem upozorňuji, že pětikoruna nebo barevný kamínek nejsou modelově znázorněný objectiv (asi jako by legopanáček neprošel za mariňáka). Objectiv bude kategorií při hodnocení barvení, takže pokud chcete body za barvení a pokud chcete body za fullpaint, zapojte trochu invence a snahy.
    Pro inspiraci: pokud vás zajímá nejlepší loňský výtvor, zeptejte se Slimáka :-)

    OdpovědětVymazat
  3. @Thalas kdyz jsi nakousnul to barveni mel bychd otaz co vse se bude hodnoti, jsem trochu ve skluzu s chystanim army a nektere veci hold nebudou 100% proto co budu moct alespon prizpusobim bodovani, jako napriklad zminene objectivy :) dik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Systém hodnocení se chystá nový. Pokusím se dodělat ho a zveřejnit během několika příštích dnů...

      Vymazat
  4. Barveni bude hodnotit dvojice Thalas a Ross, Thalas pro Karak pripravuje metodiku hodnoceni.

    OdpovědětVymazat
  5. FULL Paint 40 bodů

    1) Hodnocení za objectivy
    8b

    2) Hodnocení podstavců
    6b

    3) Úpravnost modelů - úpravnost modelů a barev (nepřetahování barev, čistotu barev, mould liny, rýhy ve slepených dílech, viditelné lepidlo-prostě úpravnost)
    8b

    4) Barevné schéma armády (nahrazuje barevné schéma a celkový vzhled-jsou všechny modely vybaveny příslušnými znaky armády, jednotky, čety? Je barevné schéma odpovídající dané armádě? Jsou barevná schémata jednotek sladěna nebo to vypadá jako cirkus?)
    8b

    5) Barvící techniky (detaily, stínování a hajlajty, body za vysokou kvalitu - úroveň barvících technik použitých na modely. Wash-and-go? Highlight? weathering? Freehand? )
    12b

    6) Modelování a konverze (originální a nápadité konverze, které zaujmou na první pohled a odpovídají duchu armády, pouhé bits swap se nepočítají, nejsou -li rozsáhlé a originálně použité)
    8b

    7) Osobní dojem porotce
    10b

    OdpovědětVymazat