středa 26. září 2012

Karak XII - For the Emperor! - beta propozice

Ahoj ve spolek. Podzim nám pokročil do té studenější části a to znamená, že Karak se blíží. Jak jste si určitě všimli, tak se nám letos změnila edice pravidel. A to vcelku nedávno, takže Karak bude jedním z prvních (nebo jinak řečeno prostě druhým) turnajů, kde nová pravidla otestujeme.
Protože je změn, které se promítnou do turnajové hry fakt hodně, tak si myslím, že nebude od věci vytvořit "beta" verzi propozic, kde uvedu, jak si to představuji. A protože nejsem děd Vševěd, tak je dost možné, že někdo z potenciálních hráčů bude mít na věc jiný a možná i lepší pohled, a já jsem otevřen diskuzi.

Tak, v rychlosti načrtnu, co vás čeká a (možná) nemine.

  • Termín: 24. až 25. listopad
  • Místo: Úprkova, Hradec Králové
  • Formát: 1800 bodů

Hrát se bude dle šesté edice (no, shit!) a oproti pravidlům (ta velká kniha s DA na přebalu) bude pár změn.

  • Mise - se budou dělit na primární a sekundární. Primární bude odpovídat těm z pravidel (máme pět her, tak si můžete tipnout, která jedna bude vypuštěna), sekundární pak bude logickým doplňkem (kill pointy, čtvrtky, markery). Sekundární mise bude ohodnocena méně body než primární. "Pomocné" hodnocení (First blood, Linebreaker,...) bude ovlivňovat jen primární hodnocení.
  • Rozmístění - na turnaji počítám s využitím všech tří schémat z pravidel.
  • Warlord traits - přikláním se k následující úpravě. Hráč musí mít jednoznačně vybraného warlorda pro celý turnaj. Před každou hrou provede hod D6 a dle výsledku si vybere Trait z libovolné WT tabulky. Tato změna je z důvodu snížení pravděpodobnosti, že vámi vylosovaná schopnost bude nevyužitelná.
  • Psychic Powers - losování se provede pro každého psykera vždy před každou bitvou.
  • Night Fight - beze změn.
  • Mysterious Objectives, Terrains - tato pravidla v rámci plynulosti her NEBUDOU použita.
  • Fortifikace - povoleny, ale budou se rozmisťovat na stolech s fixním terénem, proto není jisté, že pro ně najdete dostatek místa (rozuměj: velmi pravděpodobně půjde umístit Aegis DL v deploy zóně, na většině stolů se najde místo pro umístění Bastionu, ale není moc pravděpodobné, že se vám vždy podaří umíst FoR).
  • Flyers, Ally, Special Characters, Imperial Armour - ano, ano, ano, ano - čtěte dále

Podmínkou pro účast na turnaji je jistá úroveň zpracování armády. Minimálně jedno HQ a dvě TROOPs musí být zcela namalovány a wysiwyg.
Celá armáda by měla splňovat podmínku wysiwyg. To trochu upřesním. V šesté edici je naprosto klíčové, aby bylo na první pohled jasné, kde je kdo v jednotce. Proto musíte modelově odlišit všechny speciální zbraně (vybavení) v jednotkách. Dám příklad: SW Grey Hunters obsahující 2x plasma gun, wulfena, totem a Wolf guard v TDA s combiplasma bolterem. Pokud se na tuto jednotku podívám, tak musím jasně vidět, který z vojáků nese plasma gun, který má totem (tedy asi nějakou vlajku) a který je "nějak zvláštní" že to bude wulfen (ideálně využiji originální model). Wolf gardistu poznám velmi snadno, protože bude mít jiný typ zbroje a combi zbraň. V případě, že bude mít WG dokoupenou melta bombu (teď tedy nevím, jestli to vůbec jde, ale na tom nesejde), tak ji ne nutně musí modelově mít. Tento model už je dostatečně "vytažen" zpoza ostatních. Jiná situace by byla, pokud by v jednotce byli WG dva a lišili se právě tou melta bombou, pak by bylo potřeba modelově zvýraznit i ji. Určitě nastačí tvrdit, že ten model s červeným mečem (ostatní mají modrý) je např. wulfen. Pokud si nejste jisti, tak proveďte jednoduchý test. Poproste někoho, kdo nezná vaši armádu, ale rozumí danému kodexu, ať se podívá na zkoumanou a jednotku a řekne vám, co obsahuje.
Kromě běžných pomůcek (metr, kostky) je potřeba aby každý hráč disponoval sadou minimálně tří objective markerů (velikostně na kulatém 20 nebo 40mm podstavci) a setem pro losování hodnoty objective markeru (ideálně v podobě prázdných podstavců, které mají zespoda označenou hodnotu viz pravidla).

Trochu náročnější podmínky budou platit pro účastníky, kteří chtějí na Karaku využít možnosti zakomponovat do svých armád: special characters, IA model/y, IA lists, IA lists ally. Pro vás platí povinnost kompletního full paint celé armády. Wysiwyg je samozřejmostí (viz výše).

S používáním IA segmentů se pojí hlavně problém v nepřehlednosti po pravidlové stránce. Pokud opravdu chcete tyto modely / listy hrát, tak musíte přijít na turnaj dokonale vybaveni potřebnými pravidly: IA knihy, update, faq. Pokud nastane pravidlový rozpor, tak musíte být schopni svoji "pravdu" doložit. Rozhodčí nebude mít dostatek prostoru pro složité dohledávání např. na internetu a pokud nebudete disponovat potřebnými podklady, pak bude spor rozhodnut ve váš neprospěch.


Na začátku října bude uveřejněna "ostrá" podoba propozic s podrobnostmi, jak se registrovat na turnaj. Mimo jiné bude i zveřejněno datum (pravděpodobně dva týdny před turnajem), ke kterému MUSÍTE zaslat roster vaší armády. Ten bude vystaven na veřejném místě. Jednak kvůli kontrole správnosti a dále aby bylo možné si "nastudovat modely", které na turnaji budete moci potkat. Součástí rosteru musí být i sumarizace použitých zdrojů (u kodexové armády jednoduché, u IA to může být výrazně složitější).

Toto všechno neplánuji z nějakého důvodu šikany. Stále chci umožnit na Karaku hraní exotických modelů a armád, jak jen to bude možné. Ale je to turnaj a není možné, aby měl někdo pocit, že něco není "fér", protože musel hrát proti něčemu neznámému nebo zmatenému. Pojďte mi pomoct vymyslet způsob, jak rozumně hrát s IA.

Připomínky k tomuto nástřelu umísťujte zde v diskuzi. Ideálně v podobě: "tohle se mi nezdá, nezdá se mi to proto, navrhuji takovéto řešení". Určitě jsem na fůru věcí zapoměl, pokud se jich objeví hodně, tak bude tento článek aktualizován.

Drobnosti: na tričkách pracuji, hospoda bude (naprosto poslední pokus, jestli to to nedopadne dobře ani letos, tak navždy na tuto snahu rezignuji).

1 komentář:

  1. podminka fullpaintu v pripade nasazeni speaciala me asi znici :) ale aspon je Karak az koncem lsitopadu a nejak to do te doby nakoupim, slepim a hlavne namaluju :)

    OdpovědětVymazat