úterý 5. února 2013

Podstavce snadno a dobře

Zdravím.

Pár lidem jsem slíbil menší tutorial na výrobu podstavců.
Od jisté doby jsem se naučil, že je dobré s nimi začít. Je na ně na začátku projektu dané jednotky více času a trpělivosti, než při konci, kdy se už těším až budou pryč a budu zase matlat něco jiného.

Krok 1.
O´Rly???

Krok 2.
Nalepím na podstavce různé kusy bordelu, které se mi tu permamentně povalují a schraňuji je v krabičkách.
Vždy dávám 2 stejně vysoké kusy bitů do míst, kde bude marine stát.
Jelikož má space marine trochu větší rozvor chodidel než je podstavec, tak se snažím vždy jeden kus bitu mírně vysunout mimo podstavec.
Bílé bity jsou kusy "betonu" od GF9, je to nalámaná sádra a jsem s ní naprosto spokojen




Krok 3.
Mezi jednotlivé bity nanesu tmel, který dodá terénu plastičnost.
Dříve jsem používal green stuffu, ale dost to podstavce prodražovalo, i když se s ní pracuje suverénně nejlépe. Dá se hned pokračovat v práci a není potřeba čekat na zaschnutí. A dobře se modelářskou špachtlí šikovně nanáší a tvaruje.
Zcela nejlevnější ale trochu špinavý na užití je obyčejný stěnosprav. Levný, jedna piksla přežije několik armád.
Další možností je kyt od Tamiya. Byl dobrý, že po cca 5ti minutách vytvořil krustu, která se dala posypat, takže nezdržuje tolik jako stěnosprav, ale divně smrdí a taky není úplně nejlevnější

Výsledek tedy nechám zaschnout přes noc.



Krok 4.
Nalepím různé etched brassy a drobnější bity.

Krok 5.
Protože je stěnosprav dosti neforemný k detailnímu nanášení, tak se nenutím dostat ho do všech spár. Po zaschnutí chybějící místa vyplním Armaggedon dustem, což je texture barvička - novinka od GW.
Cena za dané množství děsivá , ale na opravy je ideální.
Zde je i fotka se SM nohama, kde je patrné jak přesahují podstavec.

 Krok 6.
Posypu písečkem




Krok 7.
Podstavce  namaluju.
Používám Charadone granite, kterou brushuju Khemri brown.
Sólo fotky jsem si bohužel asi nepořídil.

Doplním je tedy s již hotovou 9. četou 3. kompanie, devastátoři s heavy boltry.
Zbraně sice impotentní, ale maximálně fluffové:-)
Zde 5. blátošlapů
 Fotky i zezadu, kam občas na batoh lepím z etched brassu UM znaky
 Heavy boltery se seržantem.
Jako každý můj seržant má holou hlavu a MkVIII armour.




 Zde četa dohromady
Z fotek někde prosvítá greenstuff z pod pravého nárameníku od těžkých zbraní, který jsem musel odřezat a naroubovat kovové odlitky se znaky čety.

Žádné komentáře:

Okomentovat