pondělí 11. března 2013

WYSIWYGs & others

Pojem WYSIWYG je myslím v herní komunitě dostatečně "profláklý" termín, nebudu ho tady tedy nijak dál vysvětlovat. Pro mě má kromě herního významu ještě jeden rozměr - stejně jako objectivy pro mě představuje modelářskou výzvu a nutí mě přemýšlet, jak vhodně a dostatečně znázornit vybavení a zbraně u charakterů. Ve většině případů si samozřejmě vystačíte s tím, že model dostane do do rukou ten správný klacek nebo bambitku a je hotovo. Někdy to ale nejde, kovové modely se často špatně upravují, někdy mají pózy která to ani neumožňuje a navíc je moje Green-stuff fu poměrně slabé.
No a někdy existuje alternativní cesta, elegantnější :-)

Možná si někdo vzpomene na objectiv Imperiální sochy z minulého příspěvku. Tenhle Cherubín je jeho "buddy" ze stejného blistru a primárně důvod, proč jsem si celou dvojici kupoval. Původně vláčel na řetězu knihu, od té jsem mu pomohl a teď vláčí na řetězu combi-plazmu pro Bratra Knihovníka Cheiróna. Bratr Knihovník má totiž knih dost, ale combi-zbraní málo :-)

Tady je inspirace jasná: Watcher in the Dark. Původně model henchmena pro Inquisitora Rexe. Originální model drží v ruce jenom pochvu pro meč, jednoduchou úpravou přidána záštita a jílec. Důvodem pro toto řešení je jeden z dříve uváděných důvodů. Model který potřebuje meč (Company Master) má v jedné ruce combi-plazmu a druhou má založenou v bok pod pláštěm, takže prostě není možné ho donutit, aby ho uchopil. Kdysi jsem to připravoval na ETC turnaj abych měl vyžadovaný WYSIWYG, abych pak zjistil, že ho tam dodržoval asi jen každý druhý a nikdo to nekontroloval :-)) Dnes, s novým codexem, vyvstala navíc možnost používat model jako Perfidious relic of the Unforgiven. Hezká náhodička...

No, popravdě řečeno, tenhle model žádnou funkci nemá a byl vyroben jen pro samou radost z figurky. Medical unit servitor MU-64 byl nabarven jako pomocník pro Apatykáře v době, kdy jsem barvil Command Squad. Původ: Death Corps of Krieg.

No a poslední přírůstek je opět henchman pro Knihovníka. Představuje Power Field Generator. Po přečtení popisu v codexu mi bylo okamžitě jasné, že vzhledem k tomu, co ta věc umí, to nemůže být žádné kapesní přenosné zařízení. Sehnal jsem si tedy servitora se zbraní, místo batohu s municí jsem mu vyrobil na záda samotný generátor (je poslepovaný z několika kusů různých "elektronicky" vypadajících bitů - ještě že já nikdy nic nevyhodím :-)) a místo paže se zbraní mu vyrobil vysílač silového pole, kterým tu "bublinu" tvoří.


Myslím, že sestava není uzavřena. Je jen otázka času, kdy se mi v hlavě vylíhne myšlenka na dalšího "nosiče něčeho" :-))

A protože nám zbylo místo, hodím sem ještě modely některých starších modelů. Jsou to ty, které jsem poslední dobou (myšleno s novým codexem) nějak přetvořil do nové podoby.

Hammer time!!
Dvě edice zpátky jsem vybavil seržanta Faviuse Power fistou a Combat shieldem. Pak ale přišla nová edice, která prohlásila, že A navíc za druhou zbraň k fistě už dávat nejde. Holt život. Pak přišel Mat Ward a jeho SM codex, který asi nadobro koncept štítů zničil. Proto, když jsem se před měsícem dostal k rozprodeji krabice s terminátory a nabyl kladiva, okamžitě jsem se rozhodl, že je čas vyměnit ruce. Zbytečný štít vyměněn za pistoli (ale asi jen do doby než vyrobím combi-flamer :-) a fista vyměněna za kladivo. Herně to velký rozdíl není, ale uznejte: "how cool is that"! Terminátoří ruka drží kladivo původně na konci, což u modelu v power armoru už nevypadá dobře a vůbec ne věrohodně. Po velkém řezání a pinování už drží seržant kladivo pod hlavicí - mnohem lepší.
Rovněž spec. zbraně se v této jednotce změnily. Původně "fluffy" plasma pistole jsem vyměnil za plamenomety. Ne že by nebyli efektivní, ale při hraní mě to nutilo používat jednotku k ne zcela ideálním úkolům. Teď už je jejich role jasně protipěchotní a více CC.


Death from afar!
Brother-Dradnought Damiel je první z mojí čtveřice kráčejících vozidel. Původně měl klasický "loadout", tedy CC zbraň a k tomu Assault cannon. S příchodem páté edice vznikla poptávka po melta zbraních a tak došlo k první změně. Druhá změna podoby do finální formy na obrázku se odehrála nedávno, když jsem dobarvil Venerable Dreadnoughta který je v podstatě stejně vybaven. Proto přišel Bratr Damiel znova o ruce a dostal střeleckou výbavu, kterou jsem si stejně odjakživa přál, aspoň jsem kvůli tomu nemusel barvit komplet nový model. Tentokrát už jsem ruce namagnetoval, kdo ví jaké změny nás v budoucnu ještě čekají :-)
We are His wrath!
U veteránů jsem se zbavil melta zbraní. Minulá edice je vyžadovala, ale mě se nikdy nelíbily a tak jsem si mohl konečně přidělat svoje oblíbené plazmy a k tomu jen tak pro radost předělat dvě hlavy (pozn. veterán nalevo po vyfocení prodělal faceliffting. Trochu jsem to přehnal s highlightem, resp. jsem ho umístil i na místa kam nepatří. Takže jsem to trochu upravil a už nevypadá jako veverka :-).
Godhammer
A na poslední fotce další technika. Když mi Genda před měsícem říkal na můj starý model něco ve smyslu: "vo co, že ty hevy boltry předěláš na laskanóny", sebevědomě jsem mu tvrdil, že nevidím důvod to měnit, zvláště když jsem to vydržel tolik let s kombinací HB+LC na věži. O dva týdny později, po zjištění kolik teď LC stojí a namlsán obrázky z Imperial Armor, už dávám na hofy inzerát, jestli někomu nepřebývají sponzony na Predatora :-D. Ano, Gendo, měl jsi pravdu, vyhlašuji to veřejně :-))

A to je pro dnešek vše. Ponořím se teď do dalšího modelaření, čeká mě Ravenwing. Pak jeden nečekaný přírustek pro Dark Eldars, tak trochu barvící challenge. Těšte se a zachovejte nám přízeň...

Žádné komentáře:

Okomentovat