neděle 12. května 2013

Father of Pain


Tak týden se s týdnem sešel a máme tu nový příspěvek. Naštěstí i bohužel. Naštěstí to netrvalo moc dlouho a zase můžu pokročit ve svém barvícím plánu. Bohužel jsem ale nedal do modelu tolik času kolik by si zasloužil, figurka kterou dneska uvidíte je podle mě jedna z nejhezčích co kdy v GW vyrobili. Jenže je to pořád ta stejná písnička jako vždycky: barvím herní model (modely) a ne do poličky. Takže jsem musel udělat nějaký kompromis mezi kvalitou a rychlostí.

Ale úplně na začátek. Pro moji pomalu rostoucí DE armádu jsem donedávna neměl žádný HQ model. Tak nějak to souvisí s faktem, že jsem ani neměl jasnou představu, jak má vypadat armáda jako celek (teda měl, chvíli, ale poslední edice mi udělala červenou čáru přes rozpočet :-) a nebylo jasné, jakého velitele dostane. Archon? Haemonculus? Succuba? Čekat na model Lady Malys? Naštěstí zasáhl osud. Moje přítelkyně mi darovala k svátku tento model. Někde, někdy jsem se při listování WD zmínil že se mi tato figurka líbí a ta milá dívka si to zapamatovala. No řekněte... :-)

Takže ho mám doma, Urien Rakarth. První pořádný model v resinu (ten jeden servitor se nepočítá). Pardon, Finecast. Pamatuji si ten humbuk který se kolem finecastu strhl na internetu, už to bude nějaký měsíc. Internetový "outrage" a nadávání na GW, většinou od lidí co "slyšeli" a "četli" od někoho "kdo viděl". Jsem přesvědčen o tom, že tahle hysterie (běžně a pravidelně propukající z různých důvodů) byla jen nafouklá bublina, která neměla nic společného s tím jaká je kvalita materiálu ve skutečnosti. Takže je načase podívat se na vlastní oči, kde je pravda.

Celkově je model neuvěřitelně detailní, některé části jsou opravdu titěrné, některé záhyby tak ostré že byl problém dostat se tam vůbec štětcem. V tohle super. Teď přichází ty nevýhody. Na modelu je obrovské množství mould lines a ty se (překvapivě) táhnou přes všechny tyhle detaily, v místech, kde se prakticky nedají odstranit, resp. riskujete při tom poškození modelu (jednak je to materiál měkký, jednak jsou některé části tak malé, že nejdou pořádně upevnit v prstech a tím pádem hrozí jejich zlomení pod tlakem čepele).
Všechny ty zakrnělé končetiny na zádech jsou v odlitku umístěny tak, že je odštipujete v místě kde se připevňují k tělu. Což může vypadat jako výhoda, protože to nemusíte obrušovat z části která "trčí". Ve skutečnosti ale nemá část která se přilepí definovaný tvar, který by automaticky pasoval do prohlubně na modelu, prostě si ten tvar musíte opracovat do požadované podoby. V důsledku toho jsem musel celý model nejdřív slepit, díry vyplnit Green Stuffou a pak až barvit, ačkoliv by bylo mnohem pohodlnější dělat některé části zvlášť. 
Velké nedolitky a díry na modelu nebyli, jen jedna v plášti, která se jednoduše zakryla barvou. Zato malých bublinek v rozích bylo až až. Na těch mrňavých detailech jsem většinu z nich přehlédnul a přišel jsem na ně až během barvení, z čehož jsem radost rozhodně neměl :-(
Takže sečteno a  podtrženo: dojmy jsou smíšené. Něco pro a něco proti. Když si vzpomenu na kov, ten měl zase svoje nevýhody a výhody. Finecast podle mě není propadák, ale rozhodně to není krok vpřed. Spíš slepá vývojová větev a myslím, že i v GW to vědí. Jen mě překvapuje, že na to nepřišli už dřív :-)

Tak materiál stranou, tenhle model je fakt bomba. Kdo z vás si chce nabarvit nádherný model, můžu doporučit. Myslím, že je to výzva, poprvé co jsem musel barvit model pod lupou, abych ty detaily aspoň viděl :-)





Žádné komentáře:

Okomentovat