čtvrtek 15. srpna 2013

ETC WHFB - Den 1

Něco málo o letošním ETC už ve svém postu psal Jindra, takže já se rovnou pustím do více či méně podrobnějším battle reportů.
Po necelých čtyřech měsících zkoušení jiných armád (protože se mi Daemons of Chaos zdáli moc náhodní), jsem se v půlce června vrátil ke stejné rase, se kterou jsem byl na ETC loni. Vzhledem k novému armybooku bylo ale složení armády naprosto odlišné od toho loňského. Finální podoba byla následující:

Lord of Change, Level 4 (Metal), Greater Gift, 2x Lesser Gift
4x 10 Horrors of Tzeentch, Champion, Musician
2x 5 Chaos Furies of Tzeentch
2x 4 Beast of Nurgle
4 Plague Drones of Nurgle, Plague Probosics, Banner of the Discipline
3 Plague Drones of Nurgle, Plague Probosics, Banner of the Eternal Flame
1 Skull Cannon of Khorne


ETC 1. bitva - Nový Zéland - David Meachen - Daemons of Chaos
Great Unclean One, Level 4 (Death), Exalted Gift, Lesser Gift
Herald of Nurgle, BSB, Greater Locus of Fecundity
31 Plaguebearers, FCG, Banner of Swiftness
11 Horrors of Tzeentch, Musician
2x 5 Chaos Furies
2x 1 Beast of Nurgle
6 Beasts of Nurgle
5 Plague Drones of Nurgle, Plague Probosics, Banner of the Eternal Flame
1 Skull Cannon of Khorne

O této bitvě se nemá cenu moc rozepisovat. Vzhledem k tomu, co se stalo v 1. kole jsem hrál trochu "v oprau" a nepamatuji ti to tak přesně, navíc nic z toho nemělo na výsledek vliv.

Rozestavěli jsme své armédy, soupeř vyhrál hod o začátek. Mírně se vším posunul vpřed. Winds of Magic 11. Effekt Reign of Chaos tabulky znám, ještě jsem díky němu nikdy nic nezabil. Soupeř říká, ať si tedy složím Ld test na Greater Daemonovi. Hodím 11, soupeř vytřeští oči a já naštvaně odstraňuji 570 bodů ze hry dřív, než jsem pohnul jedinou figurkou. Pak se na mě vrhl daleko rychleji než jsme oba ze začátku plánovali/očekávali a konečné skóre bylo 1:19.

Po bitvě jsem si ostatním členům týmu stěžoval, co se mi stalo a až Pudl říká: "A není tam náhodou napsáno, že test skládá náhodně vybraný kouzelník? Rozhahozal jsi to s těmi 4 jednotkami horrorů?" V tu chvíli jsem si chtěl nafackovat, protože mi došlo, že má pravdu. Šel jsem ještě formulaci překontrolovat do Army Booku a skutečnost byla ještě o kus jinde. Přesná formulace: "One randomly selected enemy wizard without daemonic instability special rule..." takže na démony to VŮBEC NEFUNGUJE. Šel jsem za Foxem (kapitánem), s ním za protihráčem a jeho kapitánem, kapitáni za rozhodčním. Otázka byla vždy stejná: co teď s tím? Rozhodčí řekl, ať to pokud možno vyřeší kapitání mezi sebou (Gitzbang o tom mluví v tomto videu). Ti se velice rychle dohodli na výsledu 10:10. A já se styděl, že neznám svůj armybook (na turnaji poprvé ale ne naposled).

ETC 2. bitva - Španělsko - Borja Barroso - Bretonnia
Bretonnian Lord on Barded Warhorse: General, Virtue of Heroism, Shield, Sword of Swift Slaying, Dragonhelm, Dawnstone, 234
Prophetess of the Lady on Warhorse: Level 4, Life, Falcon-horn of Fredemund, Silver Mirror, 325
Paladin on Barded Warhorse: BSB, Lance, Enchanted Shield, Luckstone, Crown of Command, 128
Damsel of the Lady on Warhorse: Level 1, Beast, Dispel Scroll, 105
Paladin on Barded Warhorse: Shield, Wyvern Lance, Gromril Great Helm, 126
Paladin on Barded Warhorse: Virtue of Duty, Lance, Charmed Shield, Dragonbane Gem, 118
13 Knights of the Realm: FCG, War Banner, 361
11 Knights Errants: FCG, Standard of Discipline, 256
2x 9 Knights Errants: FCG, 201
3 Pegasus Knights: Champion, 165
2x 1 Field Trebuchet: 90

Hráli jsme na stole 6, mám stranu s rybníkem. Deploy je jasný. LoC a kanon za kopec vlevo, beasty na zadní (z pohledu soupeře) kraj vody, horroři za ně, furie tak, aby byly po ruce, větší mouchy zhruba za impassable uprostřed stolu, aby byly připravené na případný boční countercharge a menší mouchy na startovní čáru úplně vpravo - lovit katapult, který stál v pravém horním rohu.
Soupeř dal katapulty do rohů a všechny klíny vyskládal proti rybníku - mezi lesem a kopcem a na kopec. 


 Rozvržení terénů na stole.

V 1. kole jsem si upravil pozice jednotek, malé mouchy poslal na katapult, velké za impassable. Výstěl z kanónu za 3W katapultu v levém rohu. Magie nic moc. A tady přichází již druhá neznalost vlastního armybooku - žiji v domnění, že mouchy mají pozemní pohyb 4, ve skutečnosti mají jen 1 (spltetl mě výpis z army builderu - na 1. řádku je tam profil jezdce, který má pohyb 4, pak hromada keců a pak až profil mouchy s pohybem 1). Soupeř duje na Falcon-horn of Fredemnund, otáčí jeden malý klín za trojicí much, které jdou po katapultu, zbytek rozumně vpřed, generálská jednotka vpřed co to jde - směrem k velkým mouchám.  Díky pohybu 1 nemám ve svém kole nejen šanci uhnout, ale ani posunout před mouchy Furie a zablokovat jimi charge. Beasty stojí ve vodě, takže nemohou marchovat (to mi bude vadit ještě několikrát) a nemohou se tedy posunout do vhodné pozice na coutner charge do klínu. Takže se jenom stahuji co nejdál a očekávám výprask. Soupeř naštěstí můj epic fail nepotrestá a charge generálské jednotky do much na 7 nehodí (kostky: 1,1,5).
V mém třetím kole se hra úplně mění. Nejenom, že už zase mohu lítat, takže si mohu lépe připravit obranné pozice, ale konečně dostřelím levý katapult a vím, že ve 4. kole nacharguji ten pravý - takže greater damon má větší manévrovací prostor, a především na IF dostanu Final Transmutaci od generálského klínu. Nezabíjím sice ani jednoho rytíře, ale ve zlatou sochu se mění jeden z Paladinů a především 4lvl kouzelnice, která nehodila LookOut. Reign of Chaos tabulka (D6+3 S3 no AS) navíc doráží Paegasy zraněné z boje s Furiemi a redukuje jeden malý klín. Oponent se jde poradit s kapitánem a od 3. kola začíná jeho úprk do vzdáleného rohu. Teď mi opět vadí, že beasty jsou ve vodě, navíc tak blbě, že jim bude trvat 2 pohybové fáze dostat se ven. Takže místo abych vyrazil za soupeřem a v 6. kole jej chargoval, jenom dobíjím katapult a greater daemonem zbytky jednoho malého klínu. Výhra 12:8.

Po prvním dni mám 22 bodů - tj. to co jsem chtěl minimálně nahrát (11/bitvu), ale spokojený nejsem. Dvakrát jsem projevil fatální neznalost vlastního armybooku a druhou bitvu mi značně ulehčily dva hody v můj prospěch.

Žádné komentáře:

Okomentovat