úterý 13. srpna 2013

Svéráz srbského rybolovu - díl druhý

V druhé hře nás osud poslal na Finy. Ti letos přijeli v extrémně dobré formě, výsledné čtvrté místo hovoří za vše.
Před párováním jsme s Goranem udělali chybu, přehlédli jsme, že plamenomet na Dreadknightovi sice nemá pravidlo Torrent, ale přesto má jeho vlastnosti. A tak se stalo, že jsem nastoupil proti následujícímu:

Pátek, druhá bitva. Team FinlandEetu "Muro" Peltola, Grey Knights + Necrons
Hrál se Vanguard deployment, čtyři žetony a pak KP (ale tam se dal udělat maximální rozdíl šesti bodů). Moje strategie byla jasná. Zakopat se co nejdál, zabít rychlé wraithy a až Dreadknghti přijdou dost blízko, tak je zaseknout do boje s blobem.
Plán začínal dostávat rány pod čaru ponoru už ve chvíli, kdy Coteaz vylosoval Perfect Timing. Strike Squad s timto kouzlem a přehozy na hit dokáže zabít neskutečné množství gardistů. A přestože to byl jeden z mých primárních cílů, tak se mi je nedařilo zabíjet moc rychle (jinak řečeno to jedno kolo, co jsem na ně střílel naházel Eetu dobře sejvy a bylo.


Tak je mě víc, je...
První dvě kola mi moc nevyšla. Wraithy jsem sice dostal na snesitelnou míru, ale mů pokus o eliminaci Strike Squady s Coteazem nevyšel a jejich protipalba zredukovala malý blob pod polovinu. Takže mi nezbývalo nic jiného, než ho rychle stáhnout.
Eetu začínal a ve třetím kole byl v dostřelu DK. To mě nachytalo děsně na holičkách a bylo to v hajzlu. Vyhořela mi střední část blobu, uhořel i Lord komisař (nesložený LOS! a Retractor Field jsem nedal) a blob nesložil paniku a utekl. Destoryer Lord pak naběhl do nějakého HWT a taky ho samo smázl.


A rázem je mě dost málo.
Bylo jasný, že prohraju a otázka zněla jen jak moc. Ale naštěstí jsem dokončoval kola. Prvním úkolem bylo opanovat vzduch, druhým dobýt soupeřův objectiv a třetím zredukovatjeho nepočetné a hlavně částečně pomalé troopy.
Vendety vyřešily první úkol. Marbo se objevil u soupeřova objectivu pro LB a případný kontest. Trochu to začalo být napínavé, když nekronní warriors z rozbitých rohlíků nabíhali k objectivu. Marbo ani nemusel zalehávat, protože v objectivu našel +1 ke coveru. Druhá parta warrioru to teda zkusila dát na férovku. Marbo v následujících čtyřech bojových fází třikrát složil 5+ save na kevlar a zabil devět nekronů (z pětičlenné jednotky), než Eeta konečně nesložil morálku a utekl. Druhou skupinu pozdravila parta s plamenomety.
Koordinovaný ústup
Eeta vcelku bez problémů vyčistil můj deploy. Zůstal jen menší blob, který se stahoval jak divý. Ale neměl tam čím skórovat a Coteaz s knechty se na středový žeton taky nedostal. Bohužel přežili dva knechti zalehlí na jeho druhém objectivu a tak byla na primární hodnocení plichta. Kill Pointy jsem samo projel komplet a ještě se to krapet pohoršilo victory pointama. Takže jsem uhájil jen 6 bodů. Mrzí mě to, hlavně kvůli tomu, že sám GK hraju a tak bych sakra měl vdět, co ten plamenomet umí. Pak bych to hrál na úplně extrémní vzdálenost a utíkal bych a utíkal.
Bohužel s Finama rupáme a jdeme do sprch bez jediného bodu.

Ráno vyrážíme zpět do boje. Grigorij nevypadá dobře, asi v noci chytil nějakou virózu. Bych řekl...
Jdeme hrát se Skotama a máme radost. Jednak jsou to vesměs veselí hoši a druhak mají takové zvláštní armády. Ale jaksi nevíme, že chlapci přes rok dost posilovali a taky jsou ve formě (páté místo, sick!).
Goran se rozhodne, že si to s inkvizicí mám opáknout a jdeme na to:

Sobota, první bitva, Team Scotland, Bernard "Samuraipigeon" Lee, Grey Knights
Máme klasický deploy a jeden objectiv ve středu a po jednom v kařdém deployi. Coteaz si tentokrát nehodí PF a já si oddechnu. Bernard si není ale vůbec jist a rozmístí se extrémně defenzivně. Bohužel ale jako warlord trait dostane stealth do ruin. Ti dva dreadové tam budou celou hru. 3+ cover se mi nepodaří prostřelit.
Zas' mě je víc, co?
Podhled z druhého rohu.
Mám opět výhodu, že hraji jako druhý. U objectiv bitvy navíc s letadly je to moc důležitá věc.
Bernard v prvním kole dost vyjede s razorbackama a pokropí mí vysuté mortary. No, kdo chce moc (vysuté byly proto, abych dostřelil na soupeřův objectiv) nemívá nic. Tentokrát ještě mortary zalehnutím zachráním, ale v téhle bitvě si nevystřelí.
V mém prvním kole nikam moc nedostřelím a tak FB nezískám, od dreadů se jen práší, ale ani je neškrábnu.
Pak hraje Brandon a přiletí tři vrány.
No, palebnou sílu to má dobrou.
Zmizí mi mortary, nějaká platíčka autocanónů a docela dost gardistů. Rozhodně dost na to, abych měl pěkný plac, protože kavalérie je na cestě.
Bachraté gunshipy potkaly ostřejší partu.
Jedna vrána jde k zemi a druhé dvě jsou v Evade. Větší blob se posouvá dopředu a zlehka oťukává knechty. Marbo je z druhé strany oťukne docela festovně a ještě s pomocí pár autokanónů zníčí razor. Bernard maximálně stahuje nakouslé knechty do krytu, Coteaz a spol. se posouvá do alespoň trochu použitelné palebné pozice a defakto veškerá střelba je potřeba k tomu, aby padl Marbo. Vrány opustí bojiště.
Já také odpísknu vendety, zabiju druhý razor a zjistím velmi veselou věc. Ten terén, co vypadá jako nějaké trubky, jsou opravdu trubice. A je jima pěkně vidět :). FRFSRF a zůstane inkvizitor a a dva knechti. Ti se bohužel zvládnou v dalším kole schovat za vrak razoru a jsou mimo dohled.

Začátek čtvrtého kola a na mě jde další nálet.
Gardisti dělají to, co umí nejlépe. Umírají!
Blob mám hnedle pod půlkou, ale je to už spíš taková labutí píseň ze strany Bernarda. Hlavně nesmím další kolo naházet čočku.
Hned se na to kouká lépe.
To se naštěstí nestane a nebe je moje. Dreadi příští kolo nic netrefí a já si vysadím jedny plamenomety do lesíka abych měl pojištěný LB, kdyby tam kongo line blobu nedoběhla. Druhý blob jde pro středový objectiv a s ním pro jistotu ještě malé velení. Vendety stavím do útočné pozice, kdyby byla další kola, abych zkusil ohrozit i druhý objectiv. Ještě lasnu pár knechtů a je konec, další kola se nekonají. Mám primár, sekundár plichtíme a bodů mám taky o solidní trochu více. Pěkná výhra a 13 bodů. Bohužel na jiných stolech se nám moc nedaří. Grigori je vedle mě rozježděn motorkama ve třech kolech a tak i od Skotů.

Ale počkejte si na další díl, tam už budou i nějaké týmové výhry.

2 komentáře:

  1. držím palce. a seš dobrej, že po tý náloži ještě napíšeš dva reporty. respekt. těším se na další.

    OdpovědětVymazat
  2. Musím to dopsat zítra. V přestávkách mezi balením. Pak frčím pryč a už bych se k tomu nevrátil. Dík za podporu.

    OdpovědětVymazat