pondělí 6. června 2011

The 7 Day Army Painter with Brandon Palmer

Nové DVD zaměřené na malování. A tentokrát se jedná o sadu tutoriálů zaměřených na speedpainting.
Brandon na něm ukazuje, jak během několika dnů (asi sedmi, dle názvu :) ) namaluje armádu Imperiální gardy - Elysiánce obsahující šest letadel a šesesátku pěchoty.

Titul je rozdělen na dva disky. První díl se točí kolem vybavení Brandonovy dílny a obecných rad, jak si zorganizovat práci. Jako je to pěkné, ale je to tak strašně začátečnické, že to může přinést užitek jen opraddu totálním nováčkům v našem hobby. A ani rady, že ušetřím čas, když budu základovat více modelů najednou nebo, že na lepení písku na podstavce se hodí Herkules mi nepřišly moc hodnotné.
Ale je možné, že jsem příliš odsuzující. Navíc mě to fakt nudilo tak, že ke slovu přišel rychloposun. Za shlédnutí ale stojí část o výběru pistole. Je tam pár myšlenek, které se vám budou hodit, pokud o této akvizici uvažujete.

Druhý disk už je mnohem zajímavější. Je logicky rozdělen na dvě části: letadla a pěchota.
Zde je potřeba ujasnit jednu věc. Brandon maluje celou armádu jako rozumný table-top a NEDĚLÁ žádné frajeřinky. Všechno je to ve stylu base-wash-highlight. Ale ukazuje při tom docela dost triků, jak si ušetřit čas a dosáhnout minimem práce dobrého efektu (jo a jestli nemáte airbrush, tak 90% věcí nevyužijete).

Na Valkýry štětcem skoro nešáhne (kromě washe). Všechno dělá pistolí a musím říct, že mu to s ní jde. Zvlášť ta část, kdy s Infinity provádí velmi jemný weathering je super. Až zase prodám nějaké pole, tak si ji pořídím. Trochu mě štve, že dlouhé minuty ukazuje basecoat, ale malování detailů buď velmi zkrátí nebo vůbec do videa nezahrne.

Druhá polovina disku je o malování pěchoty. Tady jde Brandon cestou "jak namalovat sovu". Takže můžeme dlouze vidět, jak nanáší hnědý basecoat na nárameníky, ale předstínování základní barvy pistolí neukáže.
A věnovat deset minut tomu, jak namalovat podstavec a provést drybrush písku? WTF?

Jako pozadí k vlastnímu malování (tak jsem to sledoval já) je to fajn. Vše je podkresleno příjemnou muzikou :). Kdybych tomu věnoval svůj aktivní čas, tak bych asi byl smutný, protože na YouTube najdete zajímavější tutoriály. A rozhodně musím říct, že to nestojí za 40 dolarů. To mi je radši dejte a já vám zařídím lepší školení :)

3 komentáře:

  1. A ze som nad tymto tu uvazoval... Hmmmmm... Diky za usetreny cas a prasule :)

    OdpovědětVymazat
  2. taky jsme to skouknul a je fakt ze samotne priprave a tomu jak ma vyapda pracovni prostredi venuje pomalu vic case jak samotnemu paintu.

    par veci jsme nejak nepochopil, hlavne u valkyry kde si udela hnedou pekne efekty poskrabani az na kov (stribrnou) pak to cele airbrushe modrou da na to enjaky vlastni mix wash a nejakym zazrakem mu vylezou ty skrabance z pod te modre?!

    samotne gardisty opravdu veme hodne hopem...

    cele video jsem proskakal za cca 15 minut a nasel jsem si tma mozna tak 1-2 novinky ktere me zaujaly. Rozhoden to za tech 40$ nestoji.

    souhlas se vsim co jsi napsal...

    OdpovědětVymazat
  3. Gregu, ten figl, ktery jsi prekoukl je v tom, ze kdyz udela tu "rezavou", tak vezme maskol (maskovaci pasta) a pomoci houbicky tim omatla hrany, kde chce, aby byla rez.
    Maskol na tom zaschne jako takova zvykacka.
    Nasledne nastrika basecoat a defakto vymaluje cele letadlo. A az skonci s pistoli, tak vezme pinzetu a ty "flicky" maskolu sunda. Osobne si myslim, ze zrovna tohle tam ukazat mohl.
    Ted jsem to zkousel na mem inkvizicnim rhinu a funguje to dobre.

    OdpovědětVymazat