neděle 5. června 2011

Oggre Cubb - Acralem - pokračování 4

Čtvrtá hra - Capture and Controle, Pitched Battle

Ráno je překvapivě svěží a po příjemném spánku za oponou (Co se stane za oponou, za oponou zůstane :) ), sprše a kofeinové tečce jsem připraven na další bitvu.
U stolu se objeví vlasatý a fousatý skřítek trpící zjevně pokročilou hyperaktivitou.
A to jsem ještě nevěděl, že mě čeká totálně nejtěžší a nejvíc zábavná bitva turnaje.

Janek měl fakt zajímavou a neokoukanou armádu.

velké velení, 4x melta, chimera ML/HB
velké velení, 4x plazma, chimera ML/HB
malé velení, 4x melta, chimera ML/HF
malé velení, 4x melta, (letadlo)
30x gardista, 2x melta, 3x PW, komisar s PW
30x gardista, 2x melta, 3x PW, komisar s PW
4x 3x  autocanon HWT
valkyra, HB sponzony
2x devildog, meltacanon/HF, smoke
2x LRBT, 3x HB


Vše to měl postavené jako khorne kultisty, takže všude pobíhali podivní mužíci sestavení dílem z fantasy ghůlů a fantasy imperiálců. A zvlášť u AC HWT musel mít jeden hodně velkou víru v jejich zbraně. Byl to dost chaos, ale důležité prvky wysiwygu byly zachovány.
Byl jsem zvědavý, jak to soupeř bude hrát. Očekával jsem, že se schová za bublinu gardistů a bude střílet hlava nehlava a až naběhnu do blobu, tak alokuje jedno kladivo na komisaře, uteče a rostřílí mě na hadry. Janek se do toho ale obul jinak.
Deploy - Janek naštěstí nemá dost dalekonosného antitanku

Další věc, která mi na začátku vrtala hlavou bylo, jestli začínat nebo ne. Na jednu stranu jsem nutně potřeboval poslední kolo, kvůli objectivům a na druhou jsem se (právem) obavál alfa strike melta velení ve Valkýře.
Tohle dilema jsem (podle mě) rozhodnul špatně a zvolil jsem variantu, že zkousnu alfa strike.
Opět jsem dával značku až jako druhý, takže jsem mohl bojiště skoncentrovat na méně než polovinu stolu.

A jak to bývá, opět mě zachránilo velké štěstí. Gardisti vyskákali z letadla, vypálili, a moje auto bylo jen stunned (hlupák klikařem).
Ale mobilní antitank se vždy najde

V mém prvním kole jsem popojel na křídle, co to šlo a na pravé straně jen obezřetně, protože chimér a tanků s horkou metlou bylo ještě dost.
Dread bliknul jednoho chlapka z velení a pak je vzal do multiplu s Valkýrou (očekával jsem, že letadlo na šestky netrefím a zůstanu schován v boji). Ze tří útoků padly dvě šestky, letadlo jsem imobilizoval a urval mu druhou S8 raketu. Meltisti vzali nohy na ramena a odfrčeli. Tolik k mému rafinovanému plánu.
Můj dread chtěl být vždycky pilotem

Jankovo druhé kolo, které mi to může všechno poslat do kytek. Naštěstí něco málo ucoveruji a přicházím jen o jeden LR. Následná palba zredukuje vysazenou četu na Beliala a flamer. Což se dalo čekat.
O jednu četu méně

V mém druhém kole už vím, že to protivník hraje naprosto jinak, než jsem čekal. Žádné kempení a agilně vyrazil dopředu vším, co měl.
Na levém křídle musím zaútočit, jinak už nebudu mít čím. Dostávám do multiplu Lemana, trojičku AC a třicítku gardistů s komisařem. No, fofr :).
I na pravo musím protivníka zahltit cíly a taky vystupuji a nabírám Banewolfa (druhého jsem ve střelbě odpálil) a chiméru s plazma partou. Belial se dost neúčinně přidá sem a termit s flamerem a chainfistou jde opravit druhý tank.
Vůbec nemám rád, když na mě míří tolik kvérů

Auto vesměs pomlátím, jen jedna chiméra zůstane znehybněna a jeden leman jen přijde o kanón.
Ve velkém boji odejdou autokanóny a já zůstanu na dalších pět fází zaseknut s blobem. Než se z toho vysekám, tak z commandy zůstane jen terminátor s vlajkou a kaplan taky padne.

Proběhne další kolo Jankovi střelby a z mé druhé čety zůstává poslední termit. No super. Belial na něco umírá a pohrobek s flamerem padne další kolo.

Ve svém třetím stahuji posledního termita do LR stojícího na objectivu. Tím se vyčerpávají mé možnosti jak zasáhnout do boje na blízko. Dread stihnul zníčit Valkýru jen malou chvilku před tím, než mu nějaký autocannon upálil hlavu.
Poslední přeživší termit se rozhodl, že v konzervě bude lépe

Situace je prostě dost napnutá a tak se pokusím command Raiderem posílit střed. Promtně se imobilizuji a zídku.
Jediné štěstí je, že soupeři také dochází mobilní prostředky. Ve čtvrtém a pátém kole za pomoci speederu z rezerv imobilizuji předposlední a pak i poslední chiméru. Je nepravděpodobné, že by se Janek mohl čímkoliv dostat na můj objectiv.
Na středu roztáčím Hurricane boltery a snažím se likvidovat protivníkovi troopy kolem jeho objectivu. LR sice řádí jak černá ruka, ale potřeboval bych tak nejmín ještě tři kola, abych to vystřílel.

V pátém kole Janek dosune druhý blob (ještě kolem dvaceti gardistů) do coveru kolem objectivu. Ale při runu mu ještě nějaký ten palec chybí a tak je značka dostupná z druhé strany.
Dva tanky, jeden bez pásů, druhý bez kanónu a speeder. Toť vše.

A zde přichází moje velehaluz turnaje. V bojové fázi pátého kola poslední vlajkonoš zabije zbytek z blobu včetně komisaře. Následuje šestka (pětka by nestačila) na konsolidaci a sprintuji na kontest protivníkova objectivu. Pak už jen jedna letící kostka a ukončuji hru.
Jeden termit zabírá, druhý kontestuje. Tomu říkám efektivita :)

Tak se vyhrávají bitvy, kde jsem rád za remízu :). Janek tomu dlouho nechce věřit, že by mohl prohrát na takovou "kravinu", ale je to tak. Hrál proti trotlovi, ale ten trotl měl kliku.

Získávám tři body a stále se držím v čele. Ale přichází Grigorij s protáhlým ksichtem a s tím, že ho Greg wipnul a tudíž je jasné, že mě do finále Grey Knighti.

Žádné komentáře:

Okomentovat