sobota 5. listopadu 2011

Thunderhawk Gunship část 3.

Zdravím...

Po krátce odmlce pokračujeme.
Letadlo je z velké části očištěno, část odmaštěna, zapilováno, napinováno.
Minule jsem posílal fotku velkého pinu z ramínka mezi křídla. Nakonec jsem ještě lépe zapiloval křídla, takže se lehce změnila pozice pinu a přestalo to dobře sedět. Takže ramínko šlo pryč a začal jsem přemšlet jak slepit křídla. V plánu byl dlouho schnoucí tmel, který uhne 24 hodin. Jenže podrýží křídla tak dlouho?
Začal jsem vyrábět systém podpůrných špalíčků, ktyrý bych dal pod zadek, pod křídla, nad lřídla, usadil do toho TH, položil vodováhu na trup, na křídla a takto zatížené a srovnané bych nechal celou konstrukci vytuhnout.
Nakonec jsem vyrobil pouze část pod zadek a pro nedostatek času zbytek musel nechat na později.
Viz obrázek
Poctivě jsem tedy čekal na víkend až se dostanu k pile. Jenže po jedné návštěvě Jindry jsem dostal neukojitelnou touhu křídla slepit, takže jsem vzal vteřiňák a pěkně od oka jako obvykle křídla postupně nalepil. Myslím že rozdíl je cca půl milimetru a ani to moc vidět není:-)
Dle plánu vznikla drobná mezera, kterou jsem směsí green stuffy a vteříňáku zaplnil a pěkně z vnitřní strany ahnal dostatek pinů z 1.5mm drátu, které pomalu ani nejde štípat kleštěma jak je pevný (jde o Kirschnerovy dráty zlootované na sále - chtěly ty krásné zbytky vyhodit a to mi rvalo srdce).
Zde výsledek:
Fotka není úplně aktuální. Nyní je tam pinu ještě více.
V mezičase jsem nabarvil vnitřek koktipu, který bude před nástřikem letadla vlepen dovnitř a zamaskován.


Co mi rve žíly je množetví detaiulů, které nikdy nebudou vidět. Není možnost jak udělat TH rozumně rozkládácí a tudíž vše od zad pilotů nemá smysl barvit. Škoda...

Minule jsem také psal o problému mezery mezi zadním a předním horním dílem.
Hodně jsem s pistolí zkoušel přizvednout zadek předního dílu, ale mezera cca milimetrová na tyto snahy nereagovala. Proto jsem oba díly slepil, většinu mezery tím zlikvidoval a zbytek nechal k dostufování.
Celý díl je bohužel lehce přihnutý do oblouku, což bude vidět lépe až nafotím detail složeného trupu. Nyní je to pouze tušit. Bohužel horkovzdušnou pistolí se to také nedaří srovnat.
Uvidíme jak se zadaří zakřívení srovnat při lepení.  Mám v plánu nejpreve slepit zadek a po zatvrdnutí násilí srovnat předek a vše dolepit. Testy nasucho tomu zatím nasvědčují.
zde foto:
Jako dorbnost ještě přidávám napinované a vlepené magnety pod křídly a připravené lože k napinování a vlepení pinu podstavce celého TH (v plánu je 6mm nerezová tyč).


Na fotkách je taktéž vidět jak jsem vynesl střed na motory, to samé jsem si narýsoval i na motorech a tryskách a navrtal. Protože se nezadařilo pracovat úplně přesně a odlitky taky nejsou vzor jednotné velikosti, tak jsem každý díl označil číslem, abych si je při lepení neproházel.

Toť zatím vše. Ale mílovými kroky se blížíme slepení TH, což bude zlé zpráva ro Jindrovo zápěstí:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat