úterý 8. listopadu 2011

Thunderhawk Gunship část 4.

Vážení přátelé, pokračujeme.

Krok velice důležitý, ze kterého jsem měl obavy, bylo nalepení dřevěného bločku sloužící jako ukotvení nosné tyče. Použil jsem nakonec K+D od firmy Wurth. Tchán mě dostal jaký je hračička, protože má i příslušný sprej K+D ředidlo, které toto lepidlo dobře rozpouští z prstů. Dobrá rada...bez něj nikdy nelepte!
Celé jsem to stáhl kleštěmi a nechal jsem trup zaschnout 24 hodin. Nyní by spoj dle odhadů udržel i menší automobil:-)

Spoj sice vypadá ošklivě, ale jde tu především o funkčnost a vnitřek stejně nebude vidět.
Poté jsem řádně napinoval podvozek a vlepil na místo. Vyladit sklon nebylo jednoduché, protože kulové čepy podvozku pasují do elips v trupu značně vágně. Ale nějak se zadařilo, i když nepřesně a K-dráty, kterým Jindra říká "kotváky" jsou i mezi jednitlivými díly podvozku:-D

Poté jsem nabarvil vnitřek trupu. Ze zkušenosti vím, že dovnitř modelů se téměř nekouká. Proto jsem vnitřek lehce odfláknul a pouze nabarvil kovově s lehkým washem a brushem, červeně jsou knoflíky a boltery.
Je obrovská škoda kolik krásných detailů vnitřku slepením modelu zanikne, ale nedá se nic dělat. Není žádný rozumný způsob jak udělat TH rozebíratelný a ani to snad nechci.

 Zde je plasticardová destička nabarvená na černo, kterou jsem vlepil jako zábranu pohledu dovnitř. Kdyby náhodou někdo špehoval:-)
 Tím, že jsem užil tento způsob ukotvení, musel jsem nepoužít 2 přepážky, které normálně tvoří prostor pro marines, ale stejně by po slepení nic z toho vidět nebylo. Taky je tu vidět kolik detailů by se dalo v interiéru nabarvit ...fňuk.
 Výše je vidět zkouška nosné tyče, sedí dobře, zapuštěna je přesně 3.5cm
Tím jsme se dostali k nejdůležitějšímu kroku, slepit vše dohromady. Použil jsem na to kombinaci lepidel pelikán, střední a husté. Nejprve jsem přilepil čumák letadla a poté horní dva díly již slepené dohromady.
Již minule jsem postoval fotku těchto dvou dílů slepených dohromady. Nejprve jsem tedy dle plánu přilepil zadek ccca po přední hranu křídel a po zaschnutí dolepil předek. To již muselo být za pomoci řídkého lepidla, které jsem zavzlínal do spáry, značně surovým násilím přidržel v požadované poloze a bylo. Výsledek je diskutabilní, ale pro mě je velice důležité, že dobře sedí přechod předního dílu v čumák (musel jsem přední díl táhnut i do šířky).
 Zde pozadí po slepení
 Zde předek po slepení. Vznikla výrazná spára mezi horním a spodním dílem, ale to je již záležitost modelu, s tím nic neudělám a posléze přijde ke slovu kit. Koupil jsem Tamya kit o kterém napíšu příště.


 Po lehkém zastufování jsem přilepil i zadek...

 Motory, přední křidílka...zkusmo položil výškovku a kanónovou základnu. Tu přilepím až po namagnetování.

 Dnes večer jsem omagnetoval raketky. Původní plán byl přilepit na ně zezhora plíšek, ale nesehnal jsem žádný vhodný, takže jsem se rozhodl pro navrtání magnetů. Bohužel tím že jsem nepočítal s magnety i na raketkách nedával jsem pozor na polarity a každá raketa tím pádem má svou vlastní kombinaci polarit. Ačkoliv to nemám rád a preferuji volnou kombinovatelnost nezbylo než každé raketce přilepit číslo a pokaždé je umisťovat na své místo. Hádám, ale že to nebude příliš často:-) čísla jsou samozřejmě z FW leptu a jsou oboustrané.




Další zase příště po Karaku XII...

1 komentář:

  1. Urcite te potesi, ze jsem dneska volal do FW a domluvil se, ze poslou ty zapomenute dvere. Jsem zvedavy, jestli treba nepribali i druheho 'hawka :)

    OdpovědětVymazat