pátek 6. ledna 2012

Talos Pain Engine



Tak je to tady, můj první Dark Eldar projekt. Není to paradoxně(?) nic z megaforce krabice, ale figurka na kterou mám zálusk od doby co vyšla. Model se prodává jako duální kit (společně s Chronos Parasitic Engine - taky jednou bude v mojí armádě), jak je teď v módě. Vždycky mi to přišlo jako fajn nápad, ale trochu jsem svůj názor upravil. Krabice není úplně nejlevnější a po vystřihnutí všech potřebných částí mi pořád zbylo tak dvě třetiny dílů. Přitom by stačilo dát tam těch pár společných částí zdvojeně (trup, boky a horní krunýř, celkem jenom osm dílů z celé skládačky) a mohly z toho být modely dva. Tahle jsem si zaplatil kupu přebytečného plastu. No, zbude na konverze, ty chapadla se určitě budou jednoho dne hodit :-)

Na modelu jsem udělal několik málo úprav. Na pravé paži se mi nejvíc líbilo mít kovovou ruku, ale nechtěl jsem se ani přijít o nějakou čepel, navíc herně bude potřeba mít jako WYSIWYG additional hand weapon. Proto jsem přeřezal a spojil tyhle dvě dohromady. Trochu jsem k tomu natočil hlavu napravo (nakolik to jen šlo) abych vytvořil dojem, že se po někom natahuje. Brrr...

Levou paži jsem si udělal celou vyměňovací. Zatím tam mám upgrade zvaný Chain-flails (Talos má normálně d6 útoků v CC, díky tomuhle se hází dvěma kostkama a vybírá vyšší), ale možná se časem ukáže, že není tolik potřeba a nahradí ho Liquifier gun (random S a random AP plamenomet), možná snad Ichor injector (herně asi nejméně užitečný ale modelově nejvíc cool). Ruka je nasazovací na magnet, schématicky na obrázku). Ty ostatní dva uprady navíc mají hadici, která vede do těla Talose, proto pro vyměňovací potřeby bylo nutné malou ruku s nástrojem v prvním slotu na levé straně nechat jenom napinovanou, aby se mohla volně vyndávat. Tam bych s magnetem nepochodil-je to malý kulový kloub.
A pak ještě malé úpravy, kdy jsem přidal lebky-trofeje na pancíř (lebku Tau rasy jen tak neseženete :-).

A teď už se dostáváme k práci se štětcem. Protože to je první model k nové armádě, musel jsem pečlivě vybrat barevné schéma. Eavy Metal team barví modely Covenu v černé barvě, já chci ale mít všechny víc barevně sladěné, proto i Talos dostal barvu podle Kabal of Obsidiam Rose. Hlavní barva by měla být tmavě červená, trochu do hněda. Takže jde jen o to, vyrobit tmavě červenou. Sranda, ne? Ne tak docela. Vyzbrojen teorií o míchání barev jsem se do toho nebojácně pustil. Teorie říká, že červená se ztmaví zelenou barvou (protože jsou komplementární), ale praxe je taková, že asi žádný kelímek barvy neobsahuje "čistě" zelenou a "čistě" červenou, takže výsledný mix vždycky uhne někam než chcete. Nakonec se mi podařilo vyrobit odstín se kterým jsem byl spokojen, je v lahvičce s názvem Obsidian Rose Red :-). Je to tajemná směs červené, zelené, černé a kapky fialové pro sytost. Naštěstí znám poměr jednotlivých složek na desetiny mililitru, takže bych měl být schopen kdykoliv namíchat novou várku.

Na modelu jsem si chtěl vyzkoušet dvě věci. Tou první byla kůže, nikdy jsem nebarvil model s takovou plochou pokožky a takovými svaly :-), maximálně obličeje. Vyšlo to myslím docela dobře, jen mě mrzí že jsem nešel do světlejšího odstínu. Jako druhé jsem si chtěl zkusit nabarvit efekt tekutiny v lahvičce (je na modelu na čtyřech místech), ten jsem zatím zkoušel jen jednou, ale jen intuitivně, tehdy jsem úplně netušil jak na to. Jako doplňkovou barvu jsem si vybral šedomodrou, váhal jsem jestli se bude k červené hodit, nakonec jsem do toho šel (no, zeptal jsem se nejdřív přítelkyně, holky tomu přeci jenom víc rozumí :-))
Kovovou jsem nechal tmavou, takhle mi to sedělo nejvíc, škoda jen, že v konečném efektu to model zase o něco ztmavilo a ty malé končetiny po stranách kvůli tomu trošku zanikly. Hák na pravé ruce jsem nawashoval do červena, aby dostal víc ošklivý a zlý vzhled, ruku jsem naglazoval do fialového odstínu.
A podstavec. Všichni DE budou pobíhat po sněhových podstavcích. S chlupatým sněhem od GW to byl trochu boj, ale myslím, že se to nakonec dá. A teď konečně nějaké foto:











2 komentáře:

  1. Tak tohle je kurwa dobry! Uz se tesim az ho uvidim na stole. Velmi dobra prace chlape

    OdpovědětVymazat
  2. Já děkuju za radu s obtiskama, máš na tom kus zásluhy. Nefungovalo to úplně jak jsem chtěl, ale až pořídím vodičky od Agamy, bude to ono...

    OdpovědětVymazat