pondělí 10. září 2012

Thunderhawk Gunship část 6.

Po delší odmlce opět zdravím.
Toto je příspěvek, na který jsem se dlouho těšil a myslím, že heslem může být - Finis coronat opus.

Z lakovny přišel TH modrý. Krásně čistě modrý s naznačenými stíny a kovovkou na motorech a zbraních.

Pomocí Jindrových olejových barviček a white spiritu jsem tmavě nawashoval spáry a záhyby.
Na tutorial videích tento krok vypadá děsně snadně, ale white spirit mi ze spár vzlínal na okolní plochy a zanechával mapy. Nepomohlo ani použití nejtenčího štetěčku, nebo odstranění přebytečného spiritu uchošťourama.
Nakonec jsem zvolil opačnou taktiku - polít celé letadlo white spiritem a olejovku středním štětcem nahánět pouze do spár. Po zaschnutí modrá sice lehce ztmavla, ale to jsem stejně chtěl(Jindra si nedal říct a jako základ nepoužil černý GW sprej, který používám na ostatní modely včetně resinových, ale použil šedý, takže TH měl jiný odstín) a netvořila mapy.
To trvalo v podstatě celé prázdniny. Těchto 14 dní jsem potom domaloval těch několik málo drobností jako červená světýlka, orlice, zbraně, svitky, a stvoky kovových nýtů. Sice je to pěkně únavná práce ale nýty krásně rozbijou jednotvárnost modrých ploch.
Nakonec jsem klasicky černou drybrushem namaloval olítání a očouzení od ventilátorů, hran a vystouplých ploch a celý TH nalakoval GW sprejem. Přiznávám že při sprejování ve mě byla malá duše...

Otočné jsou pouze přední heavyboltery. Zadní jsou na těsno a asi je i přilepím abych je někde nepotratil.
Attack wings jsou taky přilepené napevno, protože nejdou sklopit do lůžka na hlavním křídle. Nevím proč, ale přesahují. Naštěstí to ničemu nevadí, takhle se mi stejně líbí víc.

V plánu ještě mám vystříhat průhledný plast a zalepit s ním kokpit, aby se na piloty neprášilo.

Zbytek už jsou jen fotky.
Děkuji všem za podporu a zejména Jinrovi, bez jehož poňoukání a airbrushe by se až sem projekt jistě nedostal.














1 komentář:

  1. Kulervoucí!
    Až doděláme podstavec, tak si od Tesika pujčíme kameru a uděláme nějaký krátký klip, aby tenhle krasavec byl pořádně vidět.

    OdpovědětVymazat