pondělí 22. září 2014

Tutorial: Epic tanks

Ahoj vespolek,
pár měsíců se motám okolo malování tanků v měřítku 6mm, tedy Epic měřítku. A je to vážně sranda. Ač se to nezdá, tak se i v tomto titěrném měřítku dá podchytit atmosféra válečné techniky. A navíc, koho by nepotěšilo, když si za odpoledne namaluje šest tanků od začátku až do konce :)

Postupně se prokousávám regimentem "Jungle Fighters" alá W40K Catachans. A protože mi příjde, že výsledky nejsou špatné a použité techniky by mohli být přenositelné, tak jsem nafotil postup malování. Zkusím to doplnit i pár komentáři. Je to můj první ucelenější pokus o návod, tak budu rád, za jakoukoliv zpětnou vazbu.

Nejdřív pár poznámek. Model jde rozhodně namalovat i lépe. Je možné dál pracovat na weatheringu, například použitím pigmentů by šlo hezky dotvořit efekt zaprášení. Pásy bychom mohli více opotřebovat a nechat proreznout. Já se zastavil na úrovni, kterou uvidíte na konci tutoriálu, protože mi vyhovuje kombinace úsilí a výsledku.
A ještě poznámka k použitým barvám. Zcela určitě lze dosáhnout požadovaného výsledku i jinými značkami/odstíny. Berte to jen jako ilustraci, co jsem použil já.

První krok, model musíme začistit a sestavit. Odlitky jsou superiorní (bodejť by ne, když je dělámy my!  :) ) a tak stačí pár minut s pilníkem a lepidlem.
Za pár minut máte obrněnou brigádu
 Modely budu malovat pomocí airbrushe a tak je nezbytně nutné abych je měl dobře upevněné na nějaké platformě, která mi umožní se volně dostat ke každé části. Navíc potřebuji prostor pro maskování (jak bude popsáno dále). Tanky připevním pomocí oboustranné lepící pásky k nějaké staré krabici.


Hledejte krabici, která vám pěkně padne do ruky
Aby akrylátové barvy dobře držely, tak nesmím podcenit zazákladování modelu. Skoro na všechno co maluji používám polyuretanový primer od Vallejo. V tomto konkrétním případě Grey Primer. Je dobré po zazákladování nechat barvu dobře proschnout. Pár hodin je minimum, raději to nechte přes noc.
Pěkně zazákladováno a můžeme jít tvořit
Když jsem přemýšlel o kamufláži, kterou použiji, tak jsem to směřoval k "tradičnímu" použití tří barev: hnědá, zelená a khaki. V tomto měřítku nedává smysl pracovat s modulací barev (tedy, pokud bych měl jednobarevnou kamufláž ve stylu Space Marines, tak by to bylo o něčem jiném). Proto budu postupně aplikovat tři barvy (v základním odstínu).
První Dunkelgelb aus '44 DGI (AK713), barva ze setu German Late War Colors od AK Interactive. Perfektní barva připravená pro airbrush, není nutné ji nijak ředit, prostě kápnete do pistole a pracujete.
Vytvoříme basecoat
A je na čase se pustit do maskování. Pro tento typ kamufláže používám takovou "chytrou modelínu" Panzer Putty. Hezky přilne k modelu, pinzetou se dá doupravovat a krásně se pak odstraní. Modely maskuji kombinací různě tlustých "nudlí", které určí prostor, kde zůstane khaki barva.
Pinzetou pritlacte moasku i na boky vozidel, ono to hezky chytne
A šáhneme po další barvě (v závislosti na míře maskování to vede k tomu, že poslední barva bude dominantní) - Schokobraun AK718, kápneme do pistole a dáme modelům souvislou vrstvu.
Žádná velká věda.
Detail, příliš si nelámu hlavu interiérem vozidel.
No a celé maskování provedeme znova. Jen pro jistotu, původní masku NESUNDÁVAT, je potřeba přidat další vrstvu "nudlí"

Náhodný vzor je naprosto zaručen
Opět detailní pohled
 A zbývá nám jen poslední barva, Resedagrun AK715.

Modely dostanou celistvý přestřik
Detail
 A nastává velmi očekávaný okamžik, sundáme masku a uvidíme, jak se nám kamufláž povedla.

Vždy nejzábavnější část
Štětcem bych to dělat nechtěl
Domalujeme kovové prvky. Použijte libovolnou kovovou barvu. Já měl po ruce Trash Metal od Scale75.
Laufy zbraní a stupačky
A protože chci modelům dodat krapet kontrastu, tak aplikuji olejový wash. Hnědou barvu důsledně nařeďte, opravdu chcete jen hnědý film, který zvýrazní stíny v prohlubních a lehce stáhne "jásavost" akrylových barev.
Aplikuji štetcem, olejový wash skvěle zatéká
Takto v detailu
A ještě nám chybí pásy. Zpětně si říkám, že jsem měl pásy hned po primeru vymaskovat. Vrstev barvy na nich je nakonec až mnoho a zdá se mi, že začínají lehce zanikat detaily jednotlivých článků. No každým modelem se člověk někam posouvá.
Použil jsem barvu na pásy Dark Tracks (035) od Mig Ammo a štětcem ji nanesl.
Zkoušel jsem dříve dodat drybrushem "kovový" efekt, ale nebyl jsem moc spokojen. S pásy ještě musím něco vymyslet, co by bylo rychlé a efektní. Zatím je nechávám v této podobě.
Mig má na ztvárnění pásů a pneumatik celý set. Ale využijeme ho pořádně až na větších modelech.
A to je v podstatě vše. Salamdrům jsem domaloval čočku do periskopů a všechny tanky jsem obohatil o brigádní značení, ale to už je jen takové rychlé štětečkování.
Pár fotek finálních modelů a máme hotovo.
Griffon, heavy mortar carrier
Salamander,  light reconnaissance vehicle


Doufám, že jsem vás trochu inspiroval a snad popsané techniky využijete ve vlastní tvorbě. Štětcům zdar!

Žádné komentáře:

Okomentovat